Archiwum - Aktualności

01 czerwca 2016 20:15

„Na herbatce u angielskiej królowej…”

W poniedziałek 16 maja 2016 r. uczniowie klasy II c i  III c razem z panią dyrektor Anną Krzyżanowską, panią Moniką Garbacz i panem Jackiem Kozyrą wyruszyli na wycieczkę do Londynu. Była to podróż samolotem. Większość z nas po raz pierwszy miała okazję lecieć samolotem, stąd też wyruszając w podróż, byliśmy bardzo podekscytowani. Podróż nie trwała długo. W Londynie byliśmy około 14.00. Naszym przewodnikiem był pan Jacek Kozyra. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Muzeum Figur Woskowych Madame Tussaud’s. Wszyscy z wielkim zainteresowaniem oglądali figury znanych osób, oglądali filmy 4D o bohaterach takich jak, np. Spiderman. Do hotelu dotarliśmy metrem późnym wieczorem.  Już tego dnia mogliśmy się przekonać, jak ważna jest znajomość języka angielskiego.

Następnego dnia cała grupa podziwiała panoramę Londynu, będąc na London Eye, oglądała zmianę warty przy Buckingham Palace. Następnie pojechaliśmy do Twierdzy Tower, gdzie znajduje się słynna Biała Wieża (White Tower), która wcale nie jest biała i wcale nie  przypomina wieży. Ale czego można się spodziewać po ludziach, którzy jeżdżą lewą stroną drogi?! Niemniej jednak udało nam się zobaczyć klejnoty koronne, zbrojownię. Wracając, przeszliśmy obok Katedry Św. Pawła i wsłuchaliśmy się w donośne brzmienie jej dzwonów. Obejrzeliśmy także Opactwo Westminsterskie, budynki Parlamentu nad Tamizą z majestatycznym Big Benem, White Hall i Trafalgar Square. Tego dnia na obiadokolację zjedliśmy tradycyjne angielskie fish and chips.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy najsłynniejsze muzea Londynu, czyli British Museum, Muzeum Historii Naturalnej oraz Muzeum Nauki. Zobaczyliśmy najsłynniejsze centrum handlowe Harrod’s, zwiedziliśmy londyńskie dzielnice Soho i Chinatown.
Ostatnim punktem wycieczki było zwiedzanie Londynu nocą.

Po wyczerpującym tygodniu cali i zdrowi, z bagażem doświadczeń i bogatsi o nowe doznania wróciliśmy samolotem bezpieczni i zdrowi do kraju. Wszyscy byli zadowoleni z pobytu w Londynie i na pewno długo nie zapomną tak wspaniale spędzonego czasu.

Dziękujemy organizatorom i opiekunom za wspaniałą, niezapomnianą wycieczkę!!!