Archiwum - Aktualności

21 maja 2015 07:14

„Hej góry, nase góry...”

W dniach 12-13 maja 2015 r klasa Ic i część Ia wraz z wychowawcami - p. Moniką Garbacz, p. Beatą Zinger oraz p. Dorotą Kędzierską wyjechała na wycieczkę w najstarsze góry w Polsce czyli Góry Świętokrzyskie.

Podróż w góry trwała kilka godzin. Po drodze zatrzymywaliśmy się w paru ciekawych miejscach - między innymi w Starachowicach - gdzie zwiedzaliśmy Ekomuzeum, gdzie dawniej produkowany był polski samochód Star. Obejrzeliśmy również wystawę paleontologiczną, której najstarszym elementem  był zbiór skamieniałości- tropów zwierząt  żyjących w rejonie Gór Świętokrzyskich przed 200 milionami lat.

Następnie przejechaliśmy do miejscowości Św. Katarzyna i weszliśmy na Św. Krzyż, który znany jest jako Łysiec lub Łysa Góra- miejsce związane z podaniami i legendami o sabatach czarownic. Zwiedzaliśmy opactwo benedyktynów mające 1000 letnią historię na tych terenach. Niewątpliwą atrakcją tego dnia była wizyta w parku linowym w miejscowości Krajno oraz zwiedzanie muzeum miniatur, „gdzie mogliśmy się przenieść” do Rzymu, Sydney czy Rio de Janerio  podziwiając wystawę  miniatur najsłynniejszych budowli na świecie.

Po tak intensywnym w atrakcje dniu przyjechaliśmy do schroniska młodzieżowego, gdzie po kolacji, odpoczywaliśmy i integrując się miło spędzaliśmy czas.

Drugiego dnia o poranku po śniadaniu wyjechaliśmy do Chęcin, gdzie wraz z przewodnikiem zwiedzaliśmy miasto, a następnie zabytkowe ruiny zamku, gdzie z wieży podziwialiśmy panoramę okolicy. Następnie wyruszyliśmy w dalszą drogę do Kielc. Byliśmy w rezerwacie przyrody nieożywionej  Kadzielnia, który wraz z częścią kamieniołomu wchodzi w skład Geoparku  Kielce. Można tam było zaobserwować liczne zjawiska tektoniczne, mineralizacyjne i różne formy krasowe.

Ostatnim punktem programu wycieczki  było zwiedzanie prehistorycznej kopalni w Krzemionkach Opatowskich, gdzie szliśmy trasą podziemną liczącą prawie 500 metrów długości i 11 m głębokości, gdzie dawniej wydobywano krzemień pasiasty. Po zakupie pamiątek, wspólnych lodach w dobrych humorach ruszyliśmy w kierunku domu. Wspomnienia z wyjazdu z pewnością pozostaną na długo.