Archiwum - Aktualności

30 kwietnia 2015 16:20

Przebiśniegi pamięci w Dolinie Krzyży

25 kwietnia rozpoczęliśmy sezon rowerowy i pojechaliśmy do Krzesimowa, położonego od szkoły około 17 km. Przed wyjazdem zapoznaliśmy się z mapą, dokładną trasą wycieczki i zasadami bezpiecznej jazdy rowerem. Początek trasy prowadził Doliną Ciemięgi i Doliną Bystrzycy do Łuszczowa, gdzie, dzięki uprzejmości księdza proboszcza Janusza, poznaliśmy historię kościoła w Łuszczowie i obrazu św. Barbary. Kościół jest już w całości odrestaurowany i jest dumą parafian. Widać ogromny trud księdza proboszcza, ale efekty są znaczące.

Następnie pojechaliśmy do Krzesimowa, gdzie zwiedziliśmy zabytkowy XIX wieczny park, po raz pierwszy widzieliśmy okazałe drzewo cierniste!!!, pałac, budynki folwarczne i Dolinę Krzyży, która była celem naszej wycieczki. Uczniowie przedstawili krótkie informacje o zwiedzanych miejscach. Następnie połączyła nas:

- krótka modlitwa za żołnierzy AK, którzy zginęli w Krzesimowie  w obozie pracy w latach 1944-1945;

- apel o pokój i wolność ;

- posadzenie przebiśniegów, upamiętniających nasz pobyt w Dolinie Krzyży.

Trasa wycieczki wynosiła około 44 km. Wracaliśmy przez Świdnik, gdzie widzieliśmy nowe lotnisko.

Opiekunami byli: p. E. Szewczyk, p. J. Reszko, p. M. Podstawka, ks. Mariusz.