Archiwum - Aktualności

24 czerwca 2014 11:07

W góry, w góry miły bracie...

„Ktoś powiedział, że Tatry to gotyk, Beskidy zaś - barok. Ów barok widzimy nie tylko w kształcie Beskidów, lecz spotkać go można na całej tej ziemi”. Pierwszy tydzień czerwca powitaliśmy w Beskidzie Sądeckim. Wyjazd organizowany przez p. Monikę Garbacz zaciekawił wielu uczniów klas trzecich, ale też kilka osób z klas drugich. Podróż w góry trwała około kilka godzin. Po drodze zatrzymywaliśmy się w paru ciekawych miejscach, gdzie pan przewodnik opowiadał legendy pobudzające wyobraźnie młodych wędrowców. Na drugim postoju zwiedziliśmy Miasto Skalane w Ciężkowicach i usłyszeliśmy od pana Marka- naszego przewodnika, legendę o powstaniu tego miejsca. Na nocleg zatrzymaliśmy się w miejscowości Piwniczna Zdrój. Było to malownicze miejsce, otoczone lasami, strumykiem i pięknem natury. Drugiego dnia uczniowie poczuli, co to znaczy wspinaczka górska. Zdobywaliśmy szczyty- jeden po drugim przez dziewięć godzin! Po drodze zatrzymywaliśmy się czasem w schroniskach, by coś zjeść i ruszaliśmy dalej w drogę. Mimo, że każdy wystawił na próbę swoją kondycję, warto było wejść na szczyt, bo widoki były niesamowite. Chętni jeszcze tego samego dnia, odwiedzili basen. Gdy górskie powietrze dobrze dotleniło już nasze mózgi, wróciliśmy do pensjonatu. Wieczorem przygotowaliśmy ognisko, piekliśmy kiełbaski i miło spędzaliśmy nasz ostatni wieczór w górach. Trzeciego dnia o poranku wszyscy ze smutkiem opuściliśmy nasz pensjonat, ale to jeszcze nie był koniec wyprawy. Zatrzymaliśmy się na zbójnickim szlaku w poszukiwaniu skarbu! Kierowaliśmy się wskazówkami, a na koniec dostaliśmy pieczątkę zdobycia szlaku. Ostatni postój w drodze powrotnej był w Nowym Sączu, tam rozstaliśmy się z naszym przewodnikiem i ruszyliśmy w kierunku domu, ale wspomnienia z wyjazdu pozostaną w nas długo.