31 maja 2017 16:24 | Aktualności

„... z Pliszczyna na Warmię.”

W środę 17 maja uczniowie naszego gimnazjum wraz z nauczycielami: Beatą Zinger, Ireną Kornas i ks. Mariuszem Wrzesińskim wyjechali o godz. 7 z Pliszczyna na Warmię. Po drodze zwiedziliśmi zamek w Nidzicy oraz między innymi ekspozycję historycznną średniowiecznego zamku. Następnie pojechaliśmy na Pola Grunwaldu. zwiedzaliśmy Muzeum Bitwy Pod Grunwaldem w Stębarku z wystawą Wielka Wojna z Zakonem Krzyżackim 1409-1411 r.. Następnie zakwarerowaliśmy się w Olsztynie w Schronisku Młoodzieżowym Relaks. Po zjedzeniu obiadokolacji nasi opiekunowie nadprogramowo zabrali nas na wycieczkę po Olsztynie.

Następny dzień zaczęliśmy od śniadania o godz. 8:00. Po południu zwiedzaliśmy Świętą Lipkę czyli sanktuarium maryjne w zabytkowym barokowym kościele, mieliśmy również okazję posłuchać pięknego koncertu organowego. Kolejnym punktem zwiedzania był Wilczy Szaniec czyli dawna kwatera Adolfa Hitlera z czasów II wojny światowej. Następnie pojechaliśmy zwiedzać stare miasto w Olsztynie m.in. Wysoką Bramę, Bazylikę św. Jakuba, rynek, stary ratusz, pomnik Mikołaja Kopernika. Póżnym popołudniem wróciliśmy na obiadokolację.

Trzeci dzień naszej wycieczki zaczął się projekcją w planetarium w Olsztynie pt. „Podróż przez kosmos”. Ostatnim punktem zwiedzania był spacer po Leśnym Arboretum Warmii i Mazur w Kudypach. Dowiedzieliśmy się tam różnych ciekawostek o licznych gatunkach drzew i krzewów.

W miłej atmosferze wróciliśmy do domu.

Inf.: Milena Stryczniewicz, Malwina Wójcik, Julia Chylińska, Justyna Zaworska, Natalia Florek