19 maja 2017 20:22 | Aktualności

„Viva Espania ole!” — gimnazjum w Barcelonie — 7-11 maja 2017 r.

W niedzielę 7 maja uczniowie klasy Ic, IIc i IIIc razem z panią Moniką Garbacz, Dorotą Kruszyńską, Beatą Zinger i panem Jackiem Kozyrą wyruszyli na wycieczce do Barcelony. Była to podróż samolotem. Większość z Nas po raz drugi miała okazję lecieć samolotem, stąd też wyruszając w podróż byliśmy bardzo podekscytowani, ale też spokojni wiedząc jak z góry wygląda świat, lecąc pośród chmur. Podróż nie trwała długo.

W Barcelonie byliśmy około 12.30. Naszym przewodnikiem był Pani Joasia z hiszpańskiego biura podróży.

Pierwszym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie Plaza Espania, Wzgórza Montjuic wznoszącego się ponad miastem z usytuowanym muzeum sztuki katalońskiej. Następnie oglądaliśmy obiekty olimpijskie- stadion olimpijski na którym Polska w 1992 roku grała finałowy mecz piłkarki z Hiszpanią. Do hotelu w miejscowości Costa del Mar dotarliśmy późnym popołudniem. Tego dnia mogliśmy się przekonać jak ważna jest znajomość języków obcych w komunikacji.

Następnego dnia cała grupa podziwiała przepiękną Sagrada Familia budowaną już 175 lat, byliśmy w Parku Guell- bardzo znanym z pięknej roślinności i niekonwencjonalnych budowli - dzieł Gaudiego - najsłynniejszego architekta w mieście, Oceanarium i oczywiście na Camp Nou, gdzie grają największe gwiazdy hiszpańskiej piłki nożnej. Niektórzy z nas zakupili koszulki meczowe w których na co dzień rozgrywane są mecze reprezentacji.

Kolejny dzień był czasem rozrywki i relaksu na plaży. Spacerowaliśmy wzdłuż nadmorskich klifów, kąpaliśmy się w basenie hotelowym i korzystali z przepięknej pogody.

W środę wyjechaliśmy na dłuższą wycieczkę do miejscowości Girona, gdzie zwiedzaliśmy miasto przypominające Florencję oraz obcowaliśmy ze sztuką w Muzeum Salvadore Dali poznając Jego różnorodne czasem futurystyczne dzieła.

W ostatnim dniu odwiedziliśmy najstarszą, gotycką część Barcelony. Byliśmy w Katedrze Św. Eulalii, na Placu Katalońskim, Paseo de Gracia z domami Casa Mila i Casa Batllo.

Po wyczerpującym tygodniu cali i zdrowi, z bagażem doświadczeń i bogatsi o nowe doznania wróciliśmy samolotem bezpieczni i zdrowi do naszego ukochanego kraju. Wszyscy byli zadowoleni z pobytu w Barcelonie i na pewno długo nie zapomną tak wspaniale spędzonego czasu.

Dziękujemy organizatorom, opiekunom i uczestnikom za wspaniałą, niezapomnianą wycieczkę!!!